Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Det började bra...

Av Rickard - 17 juni 2013 18:16

På grund av familjeskäl har jag tvingats låta det gå nästan 1 månad tills jag kommer med min andra fundering.

Den avser dem nedskärningar i stödåtgärder och prispengar som aviserats till nästa säsong. Det talas om 40% mindre i premie.

Även dryftas det att uppfödarpengar skall frysa inne dessutom en halvering av första prisen på småbanor.

Detta p.g.a det allt större konkurensen från internet baserade spelbolag. Dessa behöver inte betala någonting tillbaka till travsporten

som vårat eget bolag atg gör, detta medför att konkurenterna kan erbjuda upp till 30% bättre odds än Atg.

Jag är av den bestämda uppfattningen att denna orimliga konkurens situation snarast kommer att fortsätta än att minska, detta då

spelare är och förblir obotliga oppurtunister.

Det enda som jag ser som en möjlig broms på ovanstående utveckling, torde vara att Regeringen tillsammans med Atg och St, 

 per omgående initierar förslag på förhandlingar i ärendet. Fort,  för att travet har börjat blöda nu.


Veckans vinnare: Hagmyren fre. 21/6 Lopp nr 8 Häst nr. 1. Moe Kungen   Daniel Reden


TravRickard


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rickard - 29 maj 2013 22:25

Återigen visade Robert Bergh hur fantastisk han är på att sätta hästarna i ordning till dom stora uppgifterna, det var en i mina ögon magnifik uppvisning! Man får inte glömma dom uppenbara aktionsproblem, svårigheter med temposkärpningar o.d. Och det...

Presentation

Jag är 45 år har arbetat med trav 22 år och tänker här lufta mina åsikter. Det blir oxå en del tips och annalyser.

Travsports tankar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards